Hasna, svensk?

För två dagar sen fick vi alla ha handledar samtal. Min handledare trodde jag var en del svensk eftersom hon tyckte att min svenska var så bra, but hey, thats just me! Jag kunde inte hålla mig från ett litet fniss, men när man tänker efter så är det väl bra att hon tror så? Kände mig ganska stolt sedan med tanke på att jag inte ens är född här, jag talade om det för mamma och då sa hon att när jag gick på dagis lärde jag mig komunicera direkt, utan att ens kunna språket. Svenska lärde jag mig flytande efter ett halvår i Sverige, år 1995. Jag har tydligen en språkförmåga. Jag lärde mig prata innan jag kunde gå. Tidigast i släkten, av alltså 20 barn var jag snabbast lärd. Aja det känns skönt att kunna fyra språk varav tre flytande. Jag ska så klara av att tala spanska flytande i slutet av trean!

 


Fyra år och körde fotboll haha.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0