Uppföljare

Vi bekantade oss med varann ännu mer genom data, sms och verkligheten. Det var roligt tyckte jag, han var så snäll. Skolnätterna blev längre och nyfikenheten blev allt starkare.

Jag kommer ihåg då det precis blivit juni och dagarna blev stekheta. Så jag och alla mina vänner samlades för att åka till skärholmen för att köpa massa mat som vi skulle grilla. Men jag hänger med dem jag hänger med för de är precis som jag, lata, så vi åkte till en grill och alla tog sig en varsinn kebab så satt vi kring ett långt bord och åt.

Sedan promenerade vi till Sätra badet och rökte vp. Vissa av killarna fiskade, vilket var deras hobby när det blev varmt. Men de kunde inte motstå vatten pipa och kom och satte sig där vi var. Jag ville ha ryggstöd så jag bad Timmy sätta sig bakom mig men han ville vara nära vpn, så jag bad Andreas och han gjorde det. Han satt bakom mig och jag stödde mig på hans mage och pillade på hans ben. Vi pratade lite smått och skrattade lite för oss själva, och när det blev tyst rök en kommentar ur Camila som var : Ni kommer bli ett par någondag tro mig! Vi skrattade åt det och skakade på våra huvuden.

Dagen efter var hans födelsedag och jag grattade honom många gånger. Vi firade honom genom att sitta i Sätra badet under värmen och njuta. Han fick köra sin moped då och bad mig genast att sätta mig bakom honom för att han ville köra runt med mig en stund. Jag var blöt om rumpan eftersom jag badat innan vi mötte upp honom men det brydde han sig inte om. Så vi åkte på en rolig tur och sedan var vi ute alla och pratade om massa saker.

Dagar gick och vi badade bort dem efter skolan. Vi dränkte varann i vattnet, eller snarare dem på mig och jag lyckades dränka både Timmy och Andreas, kände mig så stolt och stark. Vissa dagar gick alla innan mig till badet men Andreas väntade vissa gånger på mig och vi gick tillsammans. Vi var goda vänner då, var med varann varje dag. Det kändes härligt att ha en ny pålitlig pojke, till vän.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0