Circles

God kväll.

Är verkligen helt utmattad.
Mitt och Andreas mål var Thorildsplans Gymnasium.
Vi gick av i Hornstull och bestämde att promenera längs Västerbron, och det gjorde vi under hettan, dock var det otroligt trevligt och med världens utsikt, med den bästa! Visade honom min skola eftersom jag inte fick tag i det jag behövde. Han tyckte skolan såg ganska bra ut, och så visade jag var jag brukade va. Vi fortsatte fotvandringen till Fridhemsplan, där vi åt på en Italiensk pizzeria, vi passade på att lata där extra mycket.

Sedan skulle våra fötter ta oss tillbaka till Horstulls perrong. Vi sick-sackade mellan små gator i Fridhemsplan, tills vi befann oss ovanför Rålambshovsparken. Vi gick hand i hand över Västerbron igen, och gångvägarna var så smala där, då cykelvägarna dominerade. Men vi gick tätt intill varann, och tog upp stora delar av gångvägen, så människor från det motsatta hållet var tvungna att gå på cykelvägen, haha! Vi svängde in vid Långholmen och satte oss där en stund och njöt av lugnet.

När vi hade kraft i bena gick vi till tunnelbanan, och det tog inte lång tid tills tåget kom, vi satte oss och pustade ut. När vi anlände i nästa station steg en kontrollant på, så vi rusade ut ur tåget. Men vi hade tur som bara behövde vänta 2 minuter till att nästa tåg mot Norsborg kom. Ett tåg mot Fruängen stod stilla ett tag och Andreas föreslog att vi skulle ta det tåget och gå av i Västertorp och därefter promenera hem. Varför inte sa jag, så vi skyndade oss in i det tåget. Jag lyckades äntligen övertyga honom att Västertorpshallen låg i Hägerstensåsen, han har under en längre tid envisats med att den låg i Västertorp. Väl framme lunkade vi mot Sätra, och vi fick gå de vägar där solen lyste eftersom Andreas frös och inte hade med sig en tröja. Andreas skulle lämna mig vid busshållsplatsen vid sig, och han väntade med mig på ett sätt utöver fantasin hahah. Jag drog till min mormor för att säga hejdå till min moster som skulle återvända till Tyskland. Slutade dagen inne i Willys och köpte massa gott hem.

Tröttsam dag va?
Trots det, var den otroligt rolig, mysig och oslagbar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0