Inget jag sökte, dock som jag fann.

"En full mans ord, är en nykter mans tankar"

Jag fick en fin bekräftelse, jag sökte den inte, dock sade du det med en givmild röst. En vind av förstumelse blåste bort mig, jag kunde inte formulera ett enda ord. Det märkte du. Ditt kroppsspråk skrek efter omfamnelse, men jag hade inte en blekaste aning om vad jag skulle göra, när du stod rätt framför mig, med handen på hjärtat, och gråten i halsen.
"Julafton kan inte sluta såhär".
- Den var redan över.

Inte en själ förutom oss hördes, inget förutom din blick syntes. Jag skulle kunna rabbla upp det du konstaterade ordagrant, men väljer att behålla det inom mig. För jag skall ta dessa ord till nytta, när jag inte är överens med dig. Dessa ord gröpta ur kärlekens gångar. Det var så vackert, så fint. Känslorna sprödde, och jag var vid liv igen.
Du gav mig en bekräftelse som jag inte sökte efter, men var glad att jag fann.

- Andreas Olsson.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0