Presens

Sommaren är äntligen här. Värmen och solen har jagat ut Stockholms befolkning, och det luktar grillat var man än går. Gräset är grönare än en amerikansk dollar, och himlen kan inte bli mer klar. Jag tar en kall dusch för att klara av värmen, för det känns som jag nästan kokar. Jag får ett sms av dig där det står : Möt mig vid ridstallet om 5 minuter! Då går jag till garderoben öppnar den och tar ut en klänning, låter den glida ner för kroppen, sedan släpper jag ut mitt blöta lockiga hår, jag sätter på mig mina sandaler och därefter stiger jag ut ur dörren och precis innan jag låser, kommer jag på solkrämen. Nu är jag ute, vid ridstallet, under solen och väntar på dig. När jag sakta börjar se dig och du mig, tar du större och snabbare steg. Du är klädd i dina nya shorts som jag valt ut, och i en av dina snyggaste t-shirtar. När du kommer tillräckligt nära, ser jag ditt breda léende, som om du inte hade träffat mig på år och dar. Jag går fort mot dig och när vi äntligen fysiskt möts, lyfter du mig till din längd, kramar tarmarna ur mig och kysser mig hårt. Jag kan inte sluta lé. Du ställer ner mig och tar tag om min hand, vi går längs stigen ute i skogen för att komma dit vi ska. Du säger att det är en överraskning och att jag måste blunda, och bli förd av dig. Jag låter dig ta kontrolen över mig och vi går försiktigt. Jag är ivrig och frågar hela tiden vart vi ska, men du ber mig bara vara tyst och går. Efter att ha kämpat och skrapat knät stannar vi. Jag känner en svag vind och att vi är på hög höjd. Du säger sedan att jag kan öppna mina ögon, och det gör jag sakta. - Vårt ställe, minns du? Där ett av våra bästa dagar spenderades? Jag är mållös har inget att säga, är helt tårögd och det enda som kommer ur mig gång på gång är : Du är bäst, vet du det va? Du skrattar till och sedan sätter du dig ner, och självklart sätter ja mig tätt intill. Vi sitter länge under solskenet och pratar som om vi inte visste något om varandra. Du tar tag om min hand och säger att du aldrig lämnar mig, lämnar dig aldrig heller viskar jag innan jag slänger mig i dina armar. Jag vill att denna dag aldrig tar slut..


Kommentarer
kristina

åh gud vilken fin text :')

2009-01-11 @ 12:29:32
URL: http://kristinaaw.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0