Årstider

Vår. Hur mycket det än regnar, hur mycket det än blåser. Så är det den årstiden som jag förälskat mig i, och i sommaren såklart! Egentligen gillar jag alla utom hösten, för då blir det allt mörkare, mer geggigt och kallare.

Vintern - Jag gillar en riktig Stockholms vinter, en sånn som man upplevde sist för 2 år sedan, och tur det! För det var mitt bästa nyårsfirande med både vänner och familj, och mitt sista med pappa.. Men jag älskar barnsligheten inom alla när snön är på besök, jag vet att jag blir en 7 årig version av mig själv igen! Även mörkret är mysigt, då samlas alltid alla vänner och tittar på en bra rulle, och så tänder mamma alltid massa ljus och då blir det genast en skön stämning i huset.

Våren - Man märker hur dagarna blir längre och mörkret sakta försvinner. Hur snön och kylan lägger sig på hyllan för säsongen, den bästa känslan måste ju ändå vara när man hänger undan vinterjackan så man inte ser den förän nästa vinter. Fler människor börjar synas ute, och värmen samt alla våriga tecken börjar klarna. När Valborg är kommen så är allt frid och fröjd för min del. Jag fyller självklart år på våren! Senvåren egentligen, 11 maj. På våren ser alla ut som nya igen, som om de gått i ide hela vintern. Knopparna på träden, de kvittrande fåglarna och det gröna gräset är hur nice som helst!

Sommaren - Med det stora S:et. Precis som på vintern så gillar jag en riktig Stockholms sommar, som man senast upplevde 2006. Jag älskar att längta till de sena utekvällarna. Badandet. Glassätandet. Promenaderna. Att man verkligen umgås dagar in och dagar ut med nära och kära. Solen och värmen är alltid välkommna hela sommaren, alltid!

Hösten - Det regnar oerhört mycket och mörkret tar fort över. Men kan inte hjälpa att gilla de fina färgerna på träden. Samt att året lider mot sitt slut. Äta mer gör man också, haha.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0