Stå på dig!

Har träffat många vänner som nu för tiden bara talar om hur utbrända de är, hur skolan sugit ur allt must ur dem och att de inte hinner göra annat än att plugga. Jag har själv varit med om detta och jag kan försäkra mig själv om att varenda kotte som pluggar också har det! Men det är då man behöver säga ifrån, man ska inte behöva missa sitt sociala liv för att hinna med allt som måste göras i skolan.

För er som fortfarande går i grunskola eller gymnasium är lycklig lottade, för ni har chansen att säga ifrån och lösa det på andra sätt. Det finns alltid andra sätt att lösa på, ibland måste man verkligen stå på sig själv när läraren säger att det inte finns någon som helst lösning.

När jag känner att det blir för mycket för mig, så reagerar min kropp. Jag känner hur all stress stiger, och ser att det knappt finns tid för att hinna med allt. Då kickar migränet igång och jag blir stendöd och kan inte göra något alls.

Har lärt mig att det alltid blir otroligt jobbigt efter påsklovet, då flera lärare försöker pressa in slutprov, och det blir den ena efter den andra. Man väljer själv om man vill ta till sig och göra det för betygen, eller väljer att inte bry sig och istället kugga. Det finns ju en andra chans att ta igen.

Själv har jag otroligt svårt att säga till när det blir för mycket, för jag skäms att "klaga" inför okända vuxna, men ska ta lära av det jag skriver. Gör detsamma ni med!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0