9an

Har ett bra gäng vänner som går sin sista tid i grundskolan. Jag minns hur sista månaden var. Något av det stressigaste jag någonsin gått genom, vi hade hur mycket "slutplugg" som helst. Man fick prioritera det först för det var så avgörande.

Att spendera sin sista månad i skolan som man gått i under 10 år kändes ofattbart. Tror inte någon förstod att grundskoletiden snart var förbi oss. Jag saknar det varje dag, den otroliga samhörigheten har och kommer jag aldrig finna någon annanstans. Till både lärare och elever.

Lärare sa gång på gång att vi skulle göra det mesta av den sista tiden, att vi skulle hålla ihop och försöka göra det jobbiga roligt istället. Självklart hade vi otroligt kul, men i efterhand tänker man alltid att man kunde gjort mer. Gymnasiet är ett stort steg in i vuxenlivet. Man kliver ur skyddet som man haft runt sig, och får lära sig att stå på egna ben.

Så ett mega tips till alla nior är att njuta av varandras sällskap sista månaden, för den kommer springa förbi er snabbare än vad ni tror. Prioritera studierna först, jag lovar att det lönar sig med tiden. Men försök att spendera så mycket tid med dem i klassen, för det är något som ni aldrig kommer göra under skoltid mer, så tänk på det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0