Bojkotta skönhets idealen

Det finns många i min omgivning som konstant tänker på vad de stoppar i sig själva. Jag hatar det. Jag tycker mat smakar bättre ju mer fett det innehåller. Size 0 idealet? Men snälla ska man bara bestå av ben och hud? Jag vet knappt vad kalorier står för, och många räknar hur många de får i sig. Man lever bara en gång och borde göra det bästa av det. Jag råkar finna mat en stor glädje i mitt liv, det får mig att må bra.

När jag var yngre fick jag alltid höra att jag var pinnsmal och att det inte såg hälsosamt ut och så vidare, det tog på mina krafter och jag gillade inte de kommentarerna. Jag var väldigt kräsen när det kom till mat, men jag åt stora mängder av det jag gillade, fast ökade aldrig i vikt. Fram till jag var 15 år. Då tog kvinnorollen sin del i mitt liv och jag började växa och få en mer formad kropp. Idag är jag supernöjd med min kropp, jag får konstant komplimanger över hur vacker min kropp är och sånt är bra!

Så lär dig att älska din kropp, på så sätt gör alla andra det också.
Mysko? Jag vet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0