En sjukdom som jag lider av

Något som många anser är väldigt vanligt, och yttrar sig om att de har. FEL. Jag har lidigt av denna sjukdom i över 10 år nu, och fick min diagnos när jag var 7 år gammal. Det började med att jag grät så fort jag kände att huvudet dånade, mamma förstod ingenting, jag grät i timmar, och jag spydde. Fick ta urinprov flera gånger, men fick inga resultat. En dag berättade mamma det för min moster, alltså allt jag kände, då frågade hon vad jag gjorde innan, och jag hade simmat. Hon tog en slutsats, som löd att jag fick huvudvärk vid ansträngning. Mamma förklarade detta för läkarna och det visade sig att efter några urinprov till och andra tester, att jag hade migrän.


Diagnos : Ljus känslig, ljud känslig, flimmer för ögon, blodkärl spänner sig, ögonmigrän samt migrän.


Ja? Detta ojar säkert många om nu, men det är såhär migrän slår en.
Jag måste ständigt tänka på att inte vistas för länge under solen (är typ allergisk), måste dricka 3 liter vatten om dagen, äta ordenklit, sova jämna tider och timmar, inte stressa (helt omöjligt), och inte anstränga mig för mycket.
Jag har ständigt dessa tankar i skallen, för att kunna klara dagen utan en attack.
Många närstående undrar hur allt känns då de ser mig som nästan döende vid attack. Vad kan jag säga? Bilden ovanför förklarar en del.. Det känns som om någon borrar i skallen, man vill bara slita av den. Jag har också lyckats dra på mig en luktkänslighet på senare år, då jag blir värre såfort det luktar något starkt, bensin, mat, parfym, vad som helst.
Vettefan varför jag skriver detta, antagligen för att jag stör mig på att många med fjuttig huvudvärk säger att det är migrän de har. Tro mig, det är absolut inget någon människa vill pröva på, för det finns inget som kan härda smärtan, absolut ingenting.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0