Vilka ska jag rösta på?

Jag fick en kommentar, om vilket parti jag tänker rösta på.

Det känns nästan som en självklarhet för mig att rösta på de röd/gröna, min röst får socialdemokraterna. Kan även motivera varför. Sedan alliansen kommit till makten, så har de skärt ner på pengar till skolor, vi fick knappt böcker, för att de nästan halverade summan, skolan fick även sparka vår dåvarande biträdande rektor, för att ha råd. Vilken jävla förolämpning, vill inte de att vi ska ha en bra utbildning?

 

För det andra. När jag satt i Arlanda och väntade på flyget till New York, satt en man mittemot mig, med kavaj, portfölj, dator, iphone. Ja jag gissar väl på att han inte hade problem med pengar. Men det är inte det som är huvudsaken. Jag hörde när han pratade i telefon med en bekant till sig. Såhär gick det ungefär till. "Ja, föresten, jag var på läkarundersökning för någon vecka sen och det visade sig att jag hade cancer (var minns jag ej). Han var tyst ett tag, antagligen för att den anhörige visade sin omtanke via ord. Då sa han "Men det är lugnt nu, de bokade in mig, och fick det bortopererat förra veckan, allt är bra nu". För mig var det som en smäll i käften. Jag som fått se och uppleva hur svårt det var att få hjälp, speciellt magnetröntgen, och att opereras, blev alldeles tårögd. Det är FEL. Fel att pengar skall styra ens öde. Det styrde min pappas öde, och jag vill inte att det händer någon annan.

 

Bara för att man bor i en förort, bara för att man inte har lika mycket tillgång till pengar, så behöver man inte ha det sämre? Det är inte sämre där jag bor bara för att det är en förort. Jag hyser tyvärr väldigt stort agg mot alliansen, det äcklar mig hur pengar styr människors tankar.



Kommentarer
Johndagny

Lots of great info, keep up the good work!

2011-03-08 @ 07:43:29
URL: http://johndagny.blogstie.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0