Lifta, åka båt och cosmonova

Torsdagen 2/8:Vaknade för tidigt och mötte min kusin i Fittja, vi åkte till Södertälje där vi skulle till Scandic för att registrera oss för medicinska konferensen. Självklart ska det finnas 2 Scandic i lilla Södertälje och självklart åker vi fel och hamnar på den vid industriområdet... Vi ställde oss och väntade på bussen och vinkade åt busschauffören att stanna, jäveln vinkar tillbaka och kör vidare. Jag stoppade tröjan i munnen och började skrika. Adriana gick till hotellet för att fråga vad som pågick och jag gick till Statoil och skällde på kassören om hur vi stod på rätt sida av vägen och bussen åkte förbi. En kille bakom i kön trängde sig för och betalade, förbannade man tänkte jag, sen frågade han om vi skulle till Centrum, och plötsligt blev han en vandrande ängel som skjussade oss med sin porsche cayenne (inte helt illa) ända till hotellet. Väl där hälsade jag på massa kända ansikten, sa hej till mamma och moster, sen åkte vi hem till Adriana. Där åt vi dolma, lekte med kattungarna och fixade oss.

Sen vart det båttur för hela slanten. Träffade Aram och Sam som jag saknat utav helvete!!!! 2 år sen sist, vi tjattrade på hela kvällen. Vi abonnerade båten som gick längs hela stan, så fin utsikt! Maten var gudomlig och sällskapet var asnice. Jag, Amanie, Suzanne och Adriana fånade oss som fan ute på däck, åt asgod hallonpaj med vaniljgrädde sen körde vi massa charader på undervåningen. När vi la till var vi några ungdomar som drog till After och tog en drink var.                       

  

 

Fredag 3/8: Vi drog på Cosmonova tidigt på dagen, jag och Claudia höll på att spy, hatar Cosmonova och 3D:( Det var dock en gullig film om fiskar och korallreven. Vi åkte till Heron City och käkade lunch sen satt vi och snackade för ingen orkade med Bowling.På kvällen åkte jag med Olssons till mostern och firade henne. Vi käkade matpaj och en panacotta till efterrätt. Fick i mig för mycket vin eller så var det cosmonovan, men fick iallafall migrän, min söta skjutsade mig ända hem.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0